14 Ocak 2010 Perşembe

Da Sirk ve Minik Röportajımız

Bir süre önce beni çok heyecanlandıran bir girişim daha gördüm. Handan Tepe ve Da Sirk. Evet son zamanlarda herkes dikiyor, herkes bir şeyler yaratıyor, bunlar çok güzel şeyler ama Handan kendine o kadar güzel bir konsept seçmiş ki, heyecanlanmamak mümkün değil.
Handan'ı diğerlerinden ayrı tutan bence bir konsepti olması, ayrıca o konseptin altından hakkıyla kalması. Çok yaratıcı ve zengin bir konu olan sirkleri seçmiş Handan...

Da Sirk, sirk konseptiyle yola çıkan; sirki çantalara, kasnaklara, broşlara taşıyan bir proje olmuş.

E ben heyecanlanınca duramadım, bir sürü soru vardı sormam gereken! Ben sordum o cevapladı sağolsun. Bakın bakalım beğenecek misiniz ilk online röportajımızı (:


Ha bu arada bir şey eklemeliyim, görsellerdeki kasnakları daha kendi sitesinde göstermeden buradan yayınlamayı rica ettim, kırmadı beni. Ona teşekkürler bol bol!



- Biraz kendinden bahseder misin? Ne okuyorsun? Neler yapıyorsun?

Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü'nden 2007'de mezun oldum, sonra bir yıl San Diego State University'de grafik tasarım eğitimi aldım. Şu an rpm/radar'da jr. art direktör olarak çalışıyorum.


- Tasarımı dikişle bir araya getirmek nerden aklına geldi?

San Diego State University'de grafik tasarım dersleri dışında farklı bir ders almak istedim ve tekstil dersi aldım, iyi ki de almışım:)

Dergileri, kitapları karıştırırken farkettim ki tekstil bizim düşündüğümüzden çok daha farklı bir noktada şu an. Birçok ilüstratör artık dikişi de kullanıyor tasarımlarında. Ayrıca fark ettim ki benim illüstrasyonlarımdaki ince çizgiler, dikişe çok yakın.


- Da Sirk nasıl ortaya çıktı?

Eski fotoğraflar hep ilgimi çekmistir, kolaj çalışmaları yaparım arada eski fotoğraflarla, yine kendime eski fotoğraflar bakarken bir iki sirk fotoğrafı çıktı karşıma, biraz daha araştırınca da daha fazlası, aradığım konsept fikri o fotoğrafları bir araya getirince çıkmış oldu.


- Beni en çok çeken şey aslında sirkle ilgili olması. Çok güzel bir konu ve çok zengin. Hatta bana göre gizemli. Senin için nasıl bir yer sirk?

Kesinlikle çok zengin bir konu. Bana en ilginç gelen sirkteki insanların sıradışı hayatlarını oldukça sıradanmış gibi yaşamaları aslında. Onlar için çok doğal olan bizim için fazlasıyla ilgi çekici ve gizemli. Farklı, bizden ayrı bi dünya, biz sadece seyirciyiz.


- Dikiş mi nakış mı? Hangisini daha çok seviyorsun? Bir de neden dikiş makinesi? Elle dikmeyi denedin mi hiç?

Makineden önce elle dikiyordum, ilk onu ogrenmistim ama kendime minicik bi iPod kılıfı yapmam bir haftamı alıyordu! Yine de ben ikisini de seviyorum, zaten benim işlerim dikiş degil, daha çok nakış gibi duruyor çünkü serbest dikiş yapıyorum makineyle.


- En çok neyi dikerken eğleniyorsun ve en çok ne zorladı dikerken?

Hepsini dikerken eğleniyorum :) ama ilüstrasyon ne kadar küçükse işim o kadar zor oluyor tabi, ince ayrıntılara girmek daha da zorlaşıyor.


- Nasıl boyamaya karar verdin?

Dikiş makinemden önce boya kalemlerim vardı:) Bir de konseptim sirk olunca renkler olmadan olmazdı...


- Nelerden etkileniyorsun?

İzledigim filmlerden, sonra cocuk kitaplarından. Bayılıyorum çocuk kitaplarına. Ama tabii en cok nostaljiden, 1920'den kalan tek kare bir fotoğraf bana cok fazla şey verebiliyor.


- Sevdiğin takip ettiğin sanatçılar kimler?

En başta Claire Heathcote, onun müthiş portreleri var. Laura McCafferty, Janet Bolton ve oyucakta tasariminda Julie Arkell çok beğendiklerim.

- Daha neler yapmayı planlıyorsun? Bu online dükkanda neler göreceğiz?

Aslında aklımda cok sey var ama hepsini yapacak zamanım yok:/ Şimdilik sirki layıkıyla devam ettirmek ve mümkünse sonlandırmak isterim. Da Sirk'te yeni broş tasarımları olacak, ama bu sefer karakterlerin sadece dudakları değil kendileri olacak:) El yapımı küçük sirk defterleri olacak, bir de cambaz kolyeleri var şimdilik sırada, devamı da yakında...


Son olarak Handan' tekrar teşekkürler, sonra da bizi tanıştıran Ebru'ya çok çok teşekkürler...
Da Sirk sana da bol bol yaratıcılık dolu bir yolculuk dilerim (:
http://dasirk.tumblr.com/

0 yorum:

Yorum Gönder